loading...
وبلاگ تفریحی - آموزشی
تبلیغات


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------




آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
دانلود هر آنچه لازم دارید 3 793 asma_1986
فروش بسته آموزشی دکتری (مدرسان شریف) 0 391 mehrdad-steps
بحث و بررسی و نقد پیرامون امتحان مدیریت بازاریابی 3 555 paktint
به نظر شما چرا قیمت کتاب در پیام نور افزایش پیدا کرد ؟ 0 326 mehrdad-steps
آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان / زمان قرعه کشی و پاسخ سوالات متداول 0 373 mehrdad-steps
اخطار : سقف مجاز انتخاب واحد را در پیام نور رعایت کنید 0 348 mehrdad-steps
تمدید ثبت نام ، انتخاب واحد و حذف و اضافه پیام نور در نیمسال اول 0 366 mehrdad-steps
آغاز حذف و اضافه نیمسال اول دانشگاه پیام نور / نکات مهم 0 416 mehrdad-steps
تاریخ حذف و اضافه پیام نور در نیمسال اول 94-93 / تمدید ثبت نام ورودی های جدید 0 380 mehrdad-steps
پیام نور سقف انتخاب واحد ورودی های جدید کارشناسی ارشد را تغییر داد 0 447 mehrdad-steps
تمدید انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 94-93 پیام نور 0 90 mehrdad-steps
آیین نامه نحوه تغییر شیوه آموزشی دانشجویان ارشد الکترونیکی (مجازی) پیام نور 0 170 mehrdad-steps
تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور در سال 93-94 / تاریخ انتخاب واحد و مهمان 0 205 mehrdad-steps
پیام نور بخشنامه جدید معرفی به استاد را صادر کرد 0 182 mehrdad-steps
تمدید مهلت ثبت نمره میان ترم پیام نور در نیمسال دوم 0 107 mehrdad-steps
نیازمند یاری سبزتان هستیم (مشارکت در طرح افطاری مستضعفین) 0 158 mehrdad-steps
اطلاعيه‌ بانك سپه درباره‌ آزمون‌ استخدامي سال‌ 1393 5 478 saba91
نتیجه اعتراض به سوالات امتحانات پیام نور اعلام شد 0 150 mehrdad-steps
حیف شد ... :( 0 75 mehrdad-steps
چراغ سبز دانشگاه پیام نور برای تحصیل همزمان در دو رشته 0 89 mehrdad-steps
سید مهرداد فیض بخش بازدید : 108 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (0)

1 – هيولاي مونتاک (2008) 

 

در جولاي سال 2008 انتشار مقاله اي در روزنامه محلي مونتاک واقع در نيويورک به همراه يک عکس منجر به پخش شايعه هيولاي مونتاک شد . در اين مقاله جنازه موجودي عجيب و ترسناک نشان داده مي شد که به گفته اين روزنامه در سواحل مونتاک پيدا شده بود . نکته جالب اينجاست که اگر چه صحت اين موضوع هيچ وقت تاييد نشد، اما هيچ خبر و اطلاعيه اي هم در نفي آن منتشر نشد و هنوز هم هيچ کس نمي‌داند که آيا اين موجود ترسناک واقعاً وجود داشته و در اين صورت چه اسمي مي‌توان براي آن گذاشت ؟ يک راکون ؟ يک لاک پشت دريايي بدون لاک ؟ يا يک سگ بوکسور ! 

 

 

2 – چگونه آيپادتان را با يک پياز شارژ کنيد (2007)

 

 

يکي از خنده دار ترين شوخي هاي وبي را پخش کرده است . اين سايت فيلمي را در يوتيوب منتشر کرد که نشان مي‌داد چطور مي‌توان يک دستگاه آي پاد را تنها با يک پياز شارژ کرد ! نکته جالب اين بود که آنقدر در اين ويديو دلايل علمي و منطقي براي اين موضوع بيان مي شود که در نگاه اول کاملاً باور پذير است و به همين دليل بود که اين آموزش در ده ها روزنامه به چاپ رسيد و کلي از ملت آيپاد هايشان را به پياز وصل کردند . اما بعد از گذشته يک هفته اين سايت نوشت : سر کار بودي داداش! 

 

3 – پري شهر دربي (2006)

 

 

Dan Baines انگليسي به عنوان دروغ اول آوريل سال 2006 در سايتش نوشت که توانسته لاشه يک پري را پيدا کند و حاضر است که آن را در eBay به فروش برساند . ظاهراً پري قلابي Dan زيادي خوب ساخته شده بود ، چون سايتش به راحتي 20000 ويزيتور پيدا کرد و حتي بعد از اينکه اعلام شد اين پري قلابي است Dan ايميل هايي دريافت مي کرد مبني بر اينکه بهتر است قبل از اينکه نفرين پري او را بگيرد جنازه اش را طي مراسمي به خاک بسپارد !

 

4- دختر 15 ساله يوتيوب (2006)

 

 

در سال 2006 دختري به ظاهر 15 ساله شروع به انتشار سري ويديوهايي کرد که در آنها خيلي ساده درد و دل و از زندگي سختش با والديني با عقايد عجيب و غريب مذهبي تعريف مي‌کرد . اين سري ويديوها ناگهان به شدت محبوب شدند و با اينکه 2 ماه بعد معلوم شد که ساختي و داراي فيلمنامه هستند و حتي اسم بازگير نوجوان هم معلوم شد (جسيکا رز ) تا اواخر سال 2008 همچنان جزو پر بازديد هاي يوتيوب باقي ماندند .

 

5- تلويزيون گوگل (2007)

 

شايعه تاسيس تلويزيون گوگل سال هاست که بگوش مي‌رسد . بنابرين تعجبي نداشت که وقتي مارک اريکسون باهوش ويديويي بسيار خوش ساخت به نام چطوري به سرويس بتاي تلوزيون گوگل دسترسي پيدا کنيم منتشر کرد، ملت موبه مو آموزش او را اجرا کردند و البته به باقالي ها راهنمايي شدند ! با وجود اينکه تلويزيون گوگل وجود خارجي ندارد ، ولي سايتي ساخته شد که بطور شگفت آوري به ويديوي منتشر شده توسط مارک شبيه است .

 

6- بيل گيتس به شما همينطوري پول مي‌دهد ( 2007 )

 

 

اين درست است که بيل گيتس از طريق کمپاني بيل و مليندا گيتس در سراسر جهان به مردم کمک رساني و کار هاي خيريه انجام مي‌دهد، اما شايعه اي که در صورت فوروارد کردن يک سري ايميل مربوط به مايکروسافت به حساب شما پول واريز مي شود به هيچ وجه صحت نداشت . ماجرا از اين قرار بود که ايميل هايي به دست ملت مي رسيد که مايکروسافت و Aol در حال تست يک برنامه جديد رديابي ايميل هستند و به حساب کساني که اين ايميل را به دوستانشان فوروارد کنند بسته به تعداد فوروارد پول واريز مي‌کند. جالب اينکه ماجرا هنوز هم ادامه دارد و عده اي همچنان مشغول فوروارد کردن اين ايميل هستند !

 

7 – عنکبوت‌هاي غول پيکر در عراق (2004 )

 

 

اين ماجرا هم از طريق يک ايميل شروع شد . به اين ترتيب که در آن از مردم خواسته مي‌شد که براي سربازان آمريکايي در عراق دست به دعا بردارند. نه بخاطر اينکه جنگ خطرناک است يا آنها از خانوادشان دور هستند بلکه بخاطر عنکبوت هاي غول پيکر ماقبل تاريخ که در بيابان هاي عراق به سربازان حمله مي‌کنند. اين شايعه البته به صورت خيلي محدودتر در جنگ اول خليج فارس در سال 1993 ساخته شده بود که در آن بيان مي‌شد که اين عنکبوت ها 25 مايل در ساعت سرعت دارند. مي‌توانند 10 ها متر در هوا بپرند و مي توانند تا 10 اينچ طول داشته باشند. 

ماجرا از آنجا قابل باور شد که همراه اين ايميل عکسي هم بود که سربازي را در حالي که يکي از اين عنکبوت ها را در دست داشت نشان مي‌داد. جالبتر اينکه اين عنکبوت ها واقعاً وجود دارند اما نه به بزرگي و وحشتناکي که در عکس نشان داده مي‌شد .بلکه اين زاويه خاص عکس بود که عنکبوت زبان بسته را اينقدر ترسناک نشان مي داد !

8- سگ هرکولي (2007)

 

 

در سال 2007 عکسي منتشر شد که در آن سگي به اسم هرکول، با وزني معادل 282 پوند و اندازه اي تقريباً برابر يک اسب نشان داده مي‌شد. گرچه اين عکس فوتوشاپي بود اما جالب اينکه قبلاً سگي به همين نام به عنوان بزرگترين سگ جهان معرفي شده بود و همين باعث باور پذير شدن عکس شد. اما بطور مسلم اين هرکول، اون هرکول نبود !

 

9- جنازه بزرگ پا (2008)

 

 

سال گذشته 2 شايعه پران ! حرفه اي کنفرانس مطبوعاتي به راه انداختند و در آن عکسي از جنازه يک بزرگ پا نشان دادند . شدت پخش اين شايعه و عکس در سطح وب به قدري بود که حتي شبکه CNN هم به آن پوشش خبري داد. يک علاقه مند ساده هم 50000 دلار براي خريد اين بزرگ پا به شايعه پراکنان پرداخت و تنها بسته بزرگي از يخ دريافت کرد . يکي از دو شايعه پران که پليس بود از کار اخراج و نفر ديگر هم دادگاهي شد !

 

10 – نسخه وطني : دختري که به کانگورو تبديل شد (1386) 

 


اما در نسخه وطني پخش شايعه وبي، حدودا 2 سال پيش بود که هرچه سايت پربازديد داراي لينکدوني و حتي چند سايت خبري معتبر ، خبر و عکسي را منتشر کردند مبني بر اينکه دختر هلندي که براي لجبازي با مادر مسلمانش به قرآن او اهانت کرده بود بلافاصله آتش گرفته و به موجودي عجيب شبيه کانگورو تبديل شده و در حال حاضر در بيمارستاني در هلند بستري است ! 

 

 

 

 

بحث راجع به اين ماجرا در فروم ها و حتي محافل غير مجازي به شدت بالا گرفته بود تا اينکه در نهايت معلوم شد موجود نشان داده شده در اين عکس ، مجسمه ايست که در يک نمايشگاه هنرهاي تجسمي در هلند نگهداري مي‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    دوستان عزیز ، مطالب این وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید؟
    دوستان عزیز آیا بنظر شما راه اندازی صفحه ای جداگانه برای دانلود ویدئوکلیپ های کوتاه و دیدنی مفیده؟ راه بندازم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 125
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 6,803
  • بازدید کلی : 36,785